نقد و بررسی و دانلود فیلم سینمایی بچه راننده - Baby Driver بدون سانسور

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400
15:21
keyvan

در این مطلب به نقد و بررسی فیلم Baby Driver به کارگردانی ادگار رایت خواهیم پرداخت و در ادامه لینک مستقیم دانلود فیلم بچه راننده را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

معرفی فیلم

فیلم بیبی راننده (Baby Driver) یکی دیگر از دسته بندی های فیلم های ژانر اکشن جنایی است که در سال 2017 با کارگردانی Edgar Wright به نمایش درآمد. این فیلم با وجود انتقاد های متعددی که به آن وارد بود اما یکی از آثار موفق در رسانه به شمار می‌‌رود که با بودجه 34  میلیون دلار موفق به فروش 226.3 میلیون دلار در گیشه شد. نویسندگی “بیبی راننده” توسط خود کارگردان اثر انجام شده که یکی از آثار مورد علاقه ادگار وایت محسوب می‌شود و نزدیک به دو دهه در دست ساخت بوده است. شرکت های سرمایه گذاری فیلم بیبی راننده سه کمپانی از قبیل رسانه رایتس کاپیتال، بیگ تالک پروداکشنز، و ورکینگ تایتل فیلمز هستند و شرکت پخش کننده آن نیز ترایستارز پیکچرز بوده است.

فیلم بیبی راننده  115 دقیقه ای همچنین موفق به کسب امتیاز 7.6 از نظر کاربران در وب سایت های رسمی مانند آی ام دی بی(IMDB) شده است و جوایزی از جمله جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب، دو جایزه بفتا، دو جایزه گزینش منتقدان به آن تعلق گرفته است. علاوه بر این، در نودمین دوره جوایز اسکار در سه رشته بهترین تدوین صدا، میکس صدا، و تدوین فیلم شده است.

ادگار رایت (Edgar Wright) اطمینان داده که اگر فیلم Baby Driver 2 « فیلم بیبیِ راننده ۲» ساخته شود، او تنها کسی است که آن را کارگردانی خواهد کرد. سال گذشته اولین بار پس از سال 2013  بود که فیلمی به کارگردانی ادگار رایت به روی پرده‌ی سینماها رفت. رایت پس از جدایی از استودیوی مارول بر سر مسائل ایجاد شده در فیلم Ant-Man «مرد مورچه‌ای»، تمام تلاش خود را روی پروژه‌ی شخصی و جاه‌طلبانه‌ی دیگری مانند فیلم بچه راننده 2 معطوف کند؛ فیلم Baby Driver «بیبیِ راننده»، فیلمی که رایت در آن تعقیب‌و‌گریز ماشین‌ها را با موسیقی در می‌آمیزد. امیدواریم که فیلم بیبی درایور 2 ساخته بشه.

داستان فیلم baby driver

در فیلم Baby Driver پسر جوانی که با نام بیبی شناخته می‌شود زندگی عجیبی دارد. او راننده یک گروه خلافکاری است که رهبریش را فردی بنام داک بر عهده دارد. بیبی گذشته دردناکی داشته‌است. او در دوران بچگی مادر خود را در یک تصادف وحشتناک از دست داده و بعد از همان تصادف هم گوش‌هایش دچار نویز شده و برای حل این مشکل ناچار است تا همیشه به موسیقی گوش بدهد تا اذیت نشود. بیبی مهارت بسیار زیادی در رانندگی دارد. او مدت زیادی است که برای گروه داک به عنوان راننده کار می‌کند تا بتواند بدهی خود را به او پرداخت کند زیرا چندین سال پیش او یکی از ماشین‌های داک را دزدیده بود و داک که از مهارت او خوشش آمده بود تصمیم گرفت به جای کشتن وی، از مهارت بیبی برای پیش بردن اهدافش استفاده کند. در ادامه با فیلم بچه راننده دوبله فارسی سانسور شده در خدمت شما هستیم.

از دیگر مطالب سایت مانند فیلم بدون تاریخ بدون امضا و فیلم 12 مرد خشمگین دیدن کنید.

بازیگران فیلم

بازیگران بچه راننده از افراد مشهوری همچون لیست زیر تشکیل شده اند.

  • انسل الگورت در نقش بیبی
  • کوین اسپیسی در نقش داک
  • جان هم در نقش بادی
  • لیلی جیمز در نقش دبورا
  • ایزا گونزالس در نقش دارلینگ
  • جیمی فاکس در نقش باتس
  • جان برنثال در نقش گریف
  • سی‌جی جونز در نقش جوزف

نقد فیلم baby driver

فیلمی که از یک پیرنگ قدیمی برای بعد اکشن خود استفاده کرده و شخصیت‌ها را درون این شکل از پیرنگ پرورش داده است. یک رییس، گروهش و کسی در این گروه که از دیگران برتر است و بناست تا بار فیلم روی دوش او باشد موقیعت شخصیت‌ها را در پیرنگ برای ما مشخص می‌کند. و حالا موقعیت‌های مختلف به وجود آمده سر راه این شخصیت، باعث رخ دادن اتفاقاتی می‌شوند و او را وارد چالش‌های مختلفی می‌کنند. این کلیت ساختمان پیرنگ فیلم بچه راننده است. اما رایت این ساختمان را محدود به یک فیلم اکشن/هیجانی نکرده که در آن صرفا بناست تا دزدی‌ها و خلافکاری‌هایی را ببینیم و آنتاگونیست و پروتاگونیست در مقابل هم قرار بگیرند. او ژانرهای مختلف را به اندازه و از روش‌های مختلف در فیلم گنجانده تا گستردگی بیشتری به اثرش ببخشد.

نخستین ژانری در فیلم سینمایی بچه راننده 1 حضوری بسیار مشهود دارد، ژانر فیلم موزیکال است. بیبی به دلیل مشکلی که در کودکی برایش پیش آمده مجبور است تا همیشه موسیقی گوش دهد. لحظاتی که ما به تنهایی با او همراه هستیم، فیلم سینمایی Baby Driver تماما یک اثر موزیکال است، زیرا نه دیالوگی رد و بدل می‌شود و نه دیگر حرکات او عادی است. راه رفتنش تغییر می‌کند و موسیقی تمام وقت در فیلم پخش می‌شود. وفاداری رایت نیز به فیلم‌های موزیکال را می‌توان از روی حرکت دوربین و اندازه‌ی قاب‌ها جستجو نمود.

در ادامه نقد نقد فیلم baby driver باید گفت که از طرفی بیبی به دلیل روحیه‌ی لطیفش، عشق را جستجو می‌کند، فیلم در زمان‌هایی کاملا تبدیل به یک اثر عاشقانه می‌شود که فصل‌های جدایی و رسیدن بیبی و معشوقه‌اش را مفصل نمایش می‌دهد و داستان بودن این دو با یکدیگر را خیلی پررنگ در پس‌زمینه نگاه می‌دارد. حتی رایت گذری به فیلم «بانی و کلاید» اثر آرتور پن نیز می‌زند. این تمهیدات به اضافه‌ی شخصیت‌پردازی پررنگ بیبی برای ما، جهانی را پیش‌رویمان قرار می‌دهد که باور کارها و رفتارهای شخصیت اصلی برایمان سخت نباشد. این که او در حین فرار نیز بعد انسانی خود را فراموش نمی‌کند یا قید پول‌‌های بزرگ را برای رسیدن به عشقش می‌زند، چیزهایی هستند که می‌توانیم باورشان کنیم. در ادامه با دانلود فیلم سینمایی بچه راننده دوبله فارسی بدون سانسور در خدمت شما هستیم.

جوایز و افتخارات فیلم

با وجود انتقاد به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی، فیلم سینمایی بچه راننده 1 بازخوردهای خوبی را از رسانه‌ها دریافت کرد. بیبی راننده موفق شد 226.3 میلیون دلار فروش کند. این در حالی است که بودجه ساخت فیلم تنها 34 میلیون دلار بوده‌است. دو دلیل اصلی فروش بالای فیلم، شهرت شفاهی آن نزد بینندگان و کاهش علاقه عمومی به آثار بلاک باستر و پرهزینه بوده‌است. هیئت ملی بازبینی فیلم بیبی راننده را یکی از برترین فیلم‌های سال دانست. انسل الگورت برای بازی در این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب شد. بیبی راننده در نودمین دوره جوایز اسکار در سه رشته بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه اسکار شد. این فیلم همچنین نامزد دو جایزه بفتا و دو جایزه گزینش منتقدان فیلم شد و چندین جایزه دیگر را هم به دلیل دستاوردهای فنی به دست آورد. موفقیت بیبی راننده باعث افزایش علاقه استودیو به ساخت ادامه‌ای برای آن شده‌است.

دانلود فیلم

دانلود فیلم Baby Driver دوبله فارسی بدون سانسور از دوستیها

دانلود فیلم بیبی درایور دوبله فارسی سانسور شده از آپارات

امیدواریم که از دانلو فیلم سینمایی baby driver با دوبله فارسی و بدون سانسور لذت ببرید.

جمع بندی

پایانِ فیلم بیبیِ راننده آینده‌ی مبهمی را برای بیبی و دبورا (Debora) تصویر می‌کند. رایت تاکنون به این پرسش که آیا این یک پایان رویایی است که واقعا به وقوع پیوسته یا صرفا تصورات بیبی است، جوابی نداده است. احتمالا این سوال تا زمانی که رایت از ساخت فیلم سینمایی baby driver 2 مطمئن نشود، بی‌پاسخ باقی خواهد ماند. با توجه به نقدهای مثبتی که نصیب فیلم سینمایی Baby Driver شده، کمپانی سونی دلیلی برای نساختن فیلم بچه راننده 2 در اختیار ندارد. اگر رایت برای نوشتن و کارگردانی این دنباله ابراز تمایل کرده و الگورت نیز که آشکارا مایل است، زمان ساخت فیلم بیبیِ درایور 2 باید هر چه زودتر مشخص شود.

نظر شما چیه ؟ برای ما بنویسید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از صفحه اصلی سایت دیدن کنید.


[ بازدید : 841 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نقد و بررسی و دانلود فیلم های ایرانی و خارجی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]