نقد و بررسی و دانلود فیلم 12 مرد خشمگین - 12 angry men بدون سانسور

يکشنبه 26 ارديبهشت 1400
11:18
keyvan

فیلم سینمایی 12 مرد خشمگین

در این مطلب به نقد و بررسی و تحلیل فیلم 12 مرد خشمگین به کارگردانی سیدنی لومت حواهیم پرداخت در ادامه لینک مستقیم دانلود فیلم 12 angry mens با زیرنویس فارسی چسبیده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

معرفی فیلم

۱۲ مرد خشمگین یا فیلم 12 Angry Men فیلمی درام حقوقی محصول سال ۱۹۵۷ آمریکاست که بر اساس داستانی تلویزیونی به همین نام نوشته رجینالد رز و به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده‌است. داستان دربارهٔ هیئت منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که بایستی دربارهٔ گناهکار بودن یا بی‌گناهی جوانی به اتهام قتل تصمیم‌گیری کنند. فیلم به دلیل اینکه تنها از یک لوکیشن در بیشتر طول فیلم و دوازده بازیگر اصلی استفاده کرده‌است مورد توجه می‌باشد. همچنین شخصیت مثبت این فیلم در لیست پنجاه قهرمان برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم آمریکا، در رتبه ۲۸ قرار دارد.

فیلم 12 مرد خشمگین زبان اصلی را در ادامه دانلود کنید.

خلاصه داستان

در فیلم 12 angry mens نوجوانی هجده ساله از اهالی آمریکا لاتین متهم به قتل پدرش گردیده‌است. شواهد نشان می‌دهد او با ضربات متعدد چاقو پدر خود را به قتل رسانده‌است، گرچه نوجوان که به نظر ضعیف و افسرده حال می‌رسد این اتهام را قبول ندارد با این حال وجود چاقویی در محل وقوع حادثه که متعلق به نوجوان مذکور است و او ادعا می‌کند آن را مدتی قبل گم کرده و خبری هم از محل آن نداشته‌است، به عنوان مدرک جرم، دلیلی برای مجرم شناختن او از سوی دادگاه شده‌است. حال دوازده مرد از طبقات مختلف اجتماعی به عنوان اعضای هیئت منصفه دادگاه، مأمور تصمیم‌گیری نهایی دربارهٔ این پرونده شده‌اند. اگر آن‌ها فرد متهم به قتل را محکوم نمایند، وی باید روی صندلی الکتریکی اعدام شود. در فرایند رأی‌گیری یازده نفر از اعضای هیئت منصفه رأی به محکومیت و در نهایت اعدام نوجوان می‌دهند اما در این بین یک نفر از آنان یعنی تصمیم‌گیرندهٔ شماره ۸ رأِی بر بی گناهی متهم می‌دهد و پیشنهاد صحبت در این باره را می‌دهد. با پیشروی ماجرا در اتاقی که اعضای هیئت منصفه آن در فضای عصبی مشغول بحث و بررسی پرونده هستند قصه فیلم شکوفا می‌شود و به صورت مطالعه‌ای استادانه دربارهٔ شخصیت‌های پیچیده‌ای در می‌آید که به عنوان عضو هیئت منصفه می‌خواهند رأی نهایی را صادر کنند. پس زمینه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هریک از این اعضا، باعث واکنش‌های مختلف آنان در زمان حال می‌شود.در ادامه فیلم دوازده مرد خشمگین در چنین موقعیت و اوضاع و احوالی است که شماره ۸ تلاش می‌کند بقیه همکارانش را متقاعد کند که رأی آن‌ها اهمیتی حیاتی دارد و نباید به راحتی دربارهٔ آینده و زندگی دیگران تصمیم بگیرند و سرانجام پس از یک ساعت و نیم بحث پرونده کاملاً روشن می‌شود و هیت منصفه رأی بر بیگناه بودن متهم می‌دهد.

بازیگران فیلم 12 مرد خشمگین

  • هنری فوندا
  • لی جی. کاب
  • اد بیگلی
  • جونیور
  • ای. جی. مارشال
  • جک واردن

دانلود فیلم 12 مرد خشمگین زیرنویس چسبیده در پایان این مطلب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نقد فیلم 12.angry.men.1957

نقد فیلم 12 مرد خشمگین ، در واقع جدا از یک درام هیجان‌انگیز بودن، نشانگر ۱۲ قشر مختلف جامعه و دید هر یک به یک ماجرای واحد است؛ که می‌توان گفت تا حد زیادی این امر را مدیون سیدنی لومت، کارگردان فیلم است. همچنین، این که هیچ‌کدام از ۱۲ عضو هیئت منصفه در طول داستان نامی ندارند؛ گویی کارگردان خواسته بیننده تصمیم‌گیرنده‌ها را از شخصیت آن‌ها بشناسد نه نام آن‌ها. این فیلم که در کمتر از ۲۱ روز در یک اتاق کوچک در نیویورک ساخته شد، توانست با سادگی تمام موفقیت خود را کسب کند.

راجر ایبرت از نظر نقد روانشناسی فیلم 12 مرد خشمگین می گوید عضوی از مجموعهٔ «فیلم‌های فوق‌العاده» سایت خود کرد. ای.اچ. ویلر از روزنامهٔ نیویورک تایمز نوشت: «درامی با خط داستانی محکم و جذاب؛ که به نمایی عمیق از پشت درهای بستهٔ اتاق هیئت منصفه دست یافته‌است.» او همچنین در مورد دوازده شخصیت اصلی داستان نوشت: «درام این ۱۲ شخصیت، به اندازهٔ کافی برانگیزنده است که می‌تواند هر تماشاگری را افسون کند.» هرچند، فیلم یک فاجعه از نظر تجاری بود. در سال ۱۹۵۷، فیلم‌های رنگی تازه ابداع شده بودند و این که این فیلم نتوانست موفقیتی در آن زمان به دست بیاورد این بود که احتمالاً به دلیل کمبود بودجه سیاه‌وسفید ساخته‌شد.

در ادامه با دانلود فیلم 12.angry.men.1957 دوبله در خدمت شما هستیم.

جوایز و افتخارات

  • برنده جایزه بهترین فیلم خارجی از جشنواره بفتا
  • برنده جایزه خرس طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین
  • نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای سیدنی لومت
  • نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برای رجینالد رز
  • نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم
  • نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام
  • نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد برای هنری فوندا
  • نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی برای سیدنی لومت
  • نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای لی جی. کاب

در بخش بعدی دانلود فیلم 12.angry.men.1957 زبان اصلی با لینک مستقیم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دانلود فیلم سینمایی 12 مرد خشمگین

در این بخش دانلود فیلم 12 مرد خشمگین دوبله فارسی با لینک مستقیم و بدون سانسور را در اختیار شما قرار می دهیم.

دانلود فیلم سینمایی 12 مرد خشمگین دوبله فارسی بدون سانسور از آپارات

دانلود فیلم دوازده مرد خشمگین با زیرنویس چسبیده از میرا فیلم

امیدواریم از دانلود فیلم 12 angry mens با زیرنویس فارسی چسبیده لذت ببرید .

سخن آخر

امیدواریم از دیدن فیلم دوازده مرد خشمگین لذت ببرید. در این مطلب کوشیدیم به بررسی و دانلود فیلم دوازده مرد خشمگین دوبله فارسی سانسور شده بپردازیم. پیشنهاد می کنیم حتما این فیلم را مشاهده نمایید.

نظر شما در باره فیلم فیلم 12 angry men چیه؟ برای ما بنویسید.

منبع: ویکی

[ بازدید : 216 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نقد و بررسی و دانلود فیلم های ایرانی و خارجی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]