معرفی، بررسی و نقد فیلم Roohi 2021

يکشنبه 22 اسفند 1400
15:41
keyvan

روحی یک فیلم ترسناک کمدی هندی زبان محصول 2021 به کارگردانی هاردیک مهتا و تهیه‌کنندگی دینش ویجان و محصول مدوک فیلمز است. این فیلم دومین قسمت از دنیای کمدی ترسناک دینش ویجان است که اولین قسمت آن stree است و قرار است Bhediya پس از آن ساخته شود. داستان روحی است که عروس ها را در ماه عسل می رباید. در این فیلم راجکومار رائو، جانوی کاپور و وارون شارما ایفای نقش می کنند.

ساخت این فیلم در 29 مارس 2019 اعلام شد و فیلمبرداری آن در 14 ژوئن 2019 در شهر آگرا آغاز شد. این فیلم قرار بود در ژوئن 2021 اکران شود، اما همه‌گیری COVID-19 در هند تولید این فیلم را متوقف کرد. در نهایت این فیلم در 11 مارس 2021 در هند اکران شد. این فیلم به دلیل طرح پیچیده‌اش نقدهای منفی از سوی منتقدان دریافت کرد. انتشاراتی مانند The Indian Express آن را به عنوان یکی از بدترین عناوین لیست فیلمهای هندی ۲۰۲۱ هندی سال 2021 تاکنون معرفی کرده اند. 

مطالعه بیشتر :حقایقی درباره فیلم سینمایی احضار - The Conjuring

خلاصه داستان فیلم روحی

Bhawra Pandey و Kattanni Qureshi اهل روستایی به نام Bagadpur هستند، جایی که رسم بر این است که دختر بر خلاف میل او توسط پسری که می خواهد با او ازدواج کند ربوده می شود. آنها توسط رئیسشان و رهبر باند آدم ربایی گونیا بهای مأمور می شوند تا روحی را به عنوان بخشی از قرارداد مردی که می خواهد با او ازدواج کند، ربوده است. با این حال، یک مرگ در خانواده داماد آنها را مجبور می کند که او را در یک مغازه چوبی متروک مخفی نگه دارند تا ازدواج پس از مراسم خاکسپاری انجام شود. در طول اقامت آنها، Bhawra متوجه می شود که روحی در واقع توسط یک روح شیطانی تسخیر شده است، که توسط پدرش تایید شده است. روحی در واقع یک سال پیش قرار بود ازدواج کند، اما داماد و خانواده اش با دیدن او متواری شدند.

بازیگران فیلم roohi 2021

·         جانوی کاپور در نقش روحی / افزا

·         راجکومار رائو در نقش بهورا پاندی

·         وارون شارما در نقش کاتانی قریشی

·         الکس اونل در نقش تیم

·         Manav Vij در نقش Guniya Shakeel

·         ساریتا جوشی در نقش بودیا

·         سومیت گولاتی در نقش پاراس

·         راجش جایس در نقش پدر روحی

·         گوتام مهرا در نقش لاکی پاندیت

·         آدش بهارادواج در نقش ریاز

·         آبیناو جین به عنوان بازرس

·         آنوراگ آرورا در نقش تانتریک

نقد و بررسی های فیلم Roohi

در ادامه با نقد بررسی فیلم روحی به عنوان یکی از فیلم های خنده دار هندی در سال های اخیر همراه ما باشید:

تایمز آو ایندیا به آن امتیاز 3.5 ستاره از 5 داد و گفت: "روحی ترکیبی سرگرم کننده از خنده و هیجان است". لحظات آن است، اما آنها بسیار اندک هستند که به طور کلی این محصول را یک محصول سرگرم کننده بدانند. بخش بازیگری می درخشد، و بقیه همچنان از بد تا نسبتا خوب در بین هستند. مونیکا راوال کوکرجا از هندوستان تایمز روحی را یک «فیلم پیچیده» توصیف کرد.او معادله رائو و شارما در فیلم را تحسین کرد اما از کاپور انتقاد کرد. Saibal Chatterjee از NDTV به فیلم امتیاز 2/5 داد و اظهار داشت که فیلم "به دنبال براندازی قراردادهای ژانر و ورود به عرصه شورش فمینیستی است". روحی یک فیلم کمدی ترسناک است که روحی دارد اما روحی ندارد. روهیت واتس از CNN-IBN نوشت: «روحی نوشته مریگدیپ سینگ لامبا و گوتام مهرا کاملاً درباره خودانگیختگی و شروعی محکم است. اگرچه رائو و شارما هر دو در منطقه مورد علاقه خود هستند، اما عقب و جلو و خطوط مشت آنها خنده را برمی انگیزد.

شوبهرا گوپتا از ایندین اکسپرس امتیاز 1/5 را به روحی داد و آن را فیلمی "خیلی وحشتناک" نامید. او در ادامه اظهار داشت: روحی یک طرح و نوشته منسجم را از دست داده است. تاران آدارش، تحلیلگر تجارت، به این فیلم امتیاز 2/5 داد و آن را "ناامیدکننده" نامید. او همچنین گفت: "هیچ جایی به استری نزدیک نیست، فیلمنامه نویسی ضعیف، آثار به صورت جزئی و جهشی، نه به طور کامل، نیمه دوم + نقطه اوج تاثیری ندارد. اما او عملکرد بازیگران اصلی را تحسین کرد. می‌خواهد توپ‌های زیادی را بازی کند - ترسناک، کمدی، پیام‌های فمینیستی، مثلث عشقی، برومنس - اما در نهایت تقریباً همه آنها را رها می‌کند." روحی یک کمدی ترسناک است که با وجود طنز پراکنده، آرمان های فمینیستی در بدو ورود مرده است.» او رائو و شارما را به خاطر زمان کمیکشان تحسین کرد اما از نویسندگان، طرح کلی فیلم و بازی کاپور انتقاد کرد و گفت: «آنها می توانستند هر فیلم دیگری را انتخاب کنند. او در ادامه اظهار داشت: «هیچ چیز بهتر از بی ربطی بودن ستاره زنش نشان دهنده عدم تعهد روحی به اهداف فمینیستی اش نیست».

نقد و بررسی فیلم سینمایی Those Who Wish Me Dead

نامراتا جوشی. از The National Herald (هند) مقایسه کنید روحی با استری و اظهار داشت: «در حالی که استری، با وجود کرک و ناهماهنگی، به شدت قابل تماشا بود، روحی تا بطن آن غیرقابل تحمل است. مطلقاً هیچ لحظه پرش از روی صندلی، هیچ لرزشی وهم‌آوری وجود ندارد که جنبه «وحشتناک» آن را توجیه کند. تا آنجا که به کمدی مربوط می‌شود، به ندرت می‌توان گفت‌وگوها و خط‌های بی‌احترامی وجود دارد، فقط شوخی‌ها و شوخی‌هایی که بی‌تفاوت می‌شوند." اما از کاپور انتقاد کرد و اظهار داشت که کاپور نتوانست تاثیری بگذارد. سوشری ساهو از Mashable هند رائو و شارما را ستایش کرد اما از کاپور و کارگردانی فیلم انتقاد کرد و گفت: "کاپور با اجرای صاف و بدون هیچ جهت صوتی به سادگی قابل تماشا نیست. توسط هاردیک مهتا.

https://www.plaza.ir/category/movies-tv-shows/


[ بازدید : 89 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نقد و بررسی و دانلود فیلم های ایرانی و خارجی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]